Hakkımızda
16 Mart 2021 2024-07-08 22:06Hakkımızda
Hakkımızda
Kurumsal İletişim Direktörlüğü
Kurumsal İletişim Direktörlüğü temelleri 1957’de atılan Atatürk Üniversitesinin iletişim süreçlerinin etkileşimli, analitik ve ölçülebilir bir düzeyde daha profesyonel ve kurumsal olarak yürütülebilmesi amacıyla 11 Ocak 2019 tarihinde kurulmuştur.
Üniversitenin vizyonu ve misyonu çerçevesinde kurumsal iletişim strateji ve hedeflerinin belirlenmesine yönelik araştırmalar yapmak, öneriler hazırlamak ve üst yönetime sunmak gibi görevleri olan Kurumsal İletişim Direktörlüğünün bünyesinde; İnsan kaynağının tamamı üniversitemizin akademik, idari personeli ve kısmi zamanlı öğrencilerden oluşan, farklı sorumluluk alanlarına sahip olan ancak kesişme noktalarında birlikte hareket eden ve böyle tüm süreçlerde işleyişi kolaylaştıran 6 müdürlük bulunmaktadır.
Bunlar:
Marka Yönetimi Müdürlüğü
Medya İlişkileri Yönetim Müdürlüğü
Etkinlik ve Organizasyon Yönetimi Müdürlüğü
Dijital Mecralar Yönetimi Müdürlüğü
İletişim Yönetimi Müdürlüğü
Rektörlük İletişim Müdürlüğüdür.
- Atatürk Üniversitesinin kurumsal kimlik çalışmalarını ve marka bileşenlerini belirlemeye yönelik çalışmalar yaparak güçlü bir marka platformu ve tutarlı bir görsel kimlik sistemi oluşturan aynı zamanda birim dışında üniversitemizle ilgili yapılan çalışmaların kurumsal kimlikle uygunluğunu denetleyen Marka Yönetimi Müdürlüğü;
- Uluslararası, ulusal ve bölgesel basınla üniversitenin başarılarını paylaşmanın yanı sıra üniversite ve kampüse ilişkin avantajların tüm kamuoyuna duyurulmasını sağlayacak paylaşımları ve etkinlikleri düzenleyen ve bu çerçevede basın kitleri, toplantıları, gezi ve ziyaretleri organize eden, kısaca Üniversitemizin temel amaçları doğrultusunda medya ile iletişim ve ilişkilerini yöneten Medya İlişkileri Yönetim Müdürlüğü;
- Üniversitenin yıllık etkinlik ve organizasyon planını hazırlayarak ilgili birimleri harekete geçiren, Üniversitemizde yapılacak tüm etkinlikleri kurumsal kimliğe ve itibara uygun şekilde organize eden ve denetleyen Etkinlik ve Organizasyon Yönetimi Müdürlüğü;
- Ana web sitesi, kurumsal sosyal medya hesapları, e posta duyuruları vb. gibi Üniversitemizin tüm çevrimiçi varlıklarının yönetilmesi faaliyetlerini yürüten Dijital Mecralar Yönetimi Müdürlüğü;
- Öğrenci, akademik personel ve idari personel için hedef kitleye uygun kurum içi iletişim planı oluşturan, etkinlik ve uygulamalar geliştiren, memnuniyet ve aidiyeti artırıcı çalışmalar yapmanın yanı sıra Üniversitemizin iç ve dış iletişim süreçlerini yürüten; Üniversite ile kamu, iş dünyası, STK’lar ve toplum arasında karşılıklı güvene dayalı ilişkiler geliştiren çalışmalar yapan İletişim Yönetimi Müdürlüğü;
- Rektörlük makamının günlük tüm aktivitelerinin görsel çekimlerinin yapılması, sosyal medya hesaplarının yönetilmesi ve hem Üniversitenin hem de Rektörlük makamının görsel arşivinin oluşturulmasıyla görevli Rektörlük İletişim Müdürlüğüdür.
Yurtiçi ve yurtdışındaki birçok üniversiteye örnek teşkil edecek bir yapılanma olan Kurumsal İletişim Direktörlüğü yukarıda sıralanan iş faaliyet alanları çerçevesinde üniversitemizin tüm birimleriyle sektör arasında bir köprü işlevi görmektedir. Bu işleyiş yapısıyla Direktörlüğümüz hem kamu kaynaklarının verimli bir biçimde kullanılmasına hizmet etmekte hem de her birimde çalışan kısmi zamanlı öğrencilere uygulamalı eğitim ortamı oluşturmaktadır.