Dijital Mecralar Yönetimi Müdürlüğü
21 Şubat 2024 2024-07-05 14:52Dijital Mecralar Yönetimi Müdürlüğü
Dijital Mecralar Yönetim Müdürlüğü
- Dijital Mecralar Yönetim Müdürlüğü, üniversitemizin tüm dijital varlıklarının yönetimi sürecini üstlenmektedir. Bu kapsamda birimimiz, kurumsal ihtiyaçlara yönelik tüm dijital mecralarda içerik oluşturmakta ve bu içerikleri güncel tutmaktadır.
- Kurumsal web sitemizin slider, pop-up ve duyuru bölümüne ilişkin içerik girişi ve düzenleme sürecini yürütmektedir. Ayrıca birimimiz tüm akademik ve idari personel ile öğrencilerimize yönelik mail duyuru sürecini yürütmektedir.
- Atatürk Üniversitesine ait Facebook, Twitter, Instagram, YouTube veLinkedIn hesaplarını kontrol etmekte ve bu hesaplara yönelik içerik üretimi gerçekleştirmektedir.
- Sosyal medya hesaplarında paylaşılmak üzere sürekli güncellenen yıllık takvim çıkarılmıştır.
- Üniversitemize ait tüm duyuru ve etkinliklerin sitemize girilmesi birimimizce devralınmıştır.
- Daha önce BAUM tarafından yapılan pop-up girişi birimimizin yetkilendirilmesi ile devralınmıştır.
- Daha önce BAUM tarafından yapılan tüm mail duyuruları birimimizce devralınmıştır.
- Tüm mail duyurularının baum_duyuru@atauni.edu.tr adresinden yapılması yerine kid_duyuru@atauni.edu.tr adresinden yapılması için yeni mail duyuru hesabı açılmıştır.
- Marka Yönetimi Müdürlüğü tarafından yapılmayan afişlerin görsel kimliğe uygunluğu noktasında Marka Yönetiminden onayalınmaktadır.
- Tüm etkinlik ve haberler atlanmadan sosyal medya hesaplarından ilgili görsellerle paylaşılmaktadır.
- Sosyal medya paylaşımları için tüm etkinlikler takip edilerek bu etkinliklere ilişkin fotoğraf ve video çekimi yapılmaktadır.
Web ve Mail Duyuru: Kurum içi iletişim sürecini yürütmek amacıyla üniversitemiz web sayfası ile kurumsal duyuru hesabımızdan tüm idari ve akademik personel ile öğrencilerimize kategorik ve toplu duyuruların yapılmasını kapsamaktadır. Bu süreç, gelen taleplerin Kurumsal İletişim Direktörlüğü bünyesinde değerlendirilmesi suretiyle gerçekleştirilmektedir.
Sosyal Medya: Üniversitemiz sosyal medya hesaplarında paylaşılmak üzere birimimizce yıllık olarak hazırlanmış “özel gün takvimi” temel alınarak paylaşımlar planlanmakta ve içerik üretimi gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte sosyal medya hesaplarımızda üniversitemizde akademik faaliyetler ile sanatsal, kültürel ve sportif etkinlikler başta olmak üzere gerçekleşmesi planlanan ve gerçekleşmiş etkinlikler ve programlara ilişkin ayrı ayrı paylaşım süreci yürütülmektedir. Ayrıca sosyal medya hesaplarımızda Medya İlişkileri Yönetimi Müdürlüğü tarafından hazırlanan haberlerin paylaşımı da yapılmaktadır.
Slider: Web sitemizin ana sayfasındaki slider kısmına önceden planlanarak diğer birimlerce hazırlanan metin ve görsel girişine ilişkin süreç Kurumsal İletişim Direktörlüğü onayıyla birimimizce yürütülmektedir.
Pop-up: Özel gün ve durumlar için web sitemize pop-up eklenmesi süreci gelen taleplerin değerlendirilmesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü onayı ile diğer birimlerle çalışılarak görselin hazırlanması suretiyle gerçekleştirilmektedir.
- Tüm sosyal medya hesaplarımızda paylaşımlar en az 1 görsel ile desteklenmektedir.
- Paylaşılan tüm görsellere kurumsal sosyal medya hesaplarımızı içeren bar eklenmektedir.
- Her pazartesi geçen haftaya ilişkin Haber Özet Videosu paylaşılmaktadır.
- Her pazartesi önümüzdeki hafta için Etkinlik Duyuru Videosupaylaşılmaktadır.
- Marka Yönetimi biriminden yardım alınarak tüm sosyal medya hesaplarının logo ve kapak fotoğrafları yenilenmiştir.
- Üniversitemiz personeli mezunları için LinkedInhesabı açılmış, üniversitemiz adına daha önce açılmış hesapların kapatılması için başvuruda bulunulmuştur.
- Pasif olanYouTube kanalı aktif hale getirilmiştir. YouTube’dan kurumsal siteye ve diğer sosyal medya hesaplarına link verilmiştir.
- Özel günler için tüm sosyal medya hesaplarımızda paylaşmak üzere video ve gif çalışmaları yapılmaktadır.
- Sosyal medyayı video içeriklerle çekici hale getirerek etkileşimi artırma çalışması yapılmaktadır.
- Tüm video paylaşımlarının başına ve sonuna uygun logo animasyonu hazırlanmıştır.
- Tüm video paylaşımlarımızda Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve sosyal medya hesap bilgilerimizverilmeye başlanmıştır.
- Yeni Nesil Üniversite Tasarım ve Dönüşüm Projesi kapsamında kurulan yeni birimlerin tanıtım videolarıçekilmeye başlanmış ve çekilen videolar sosyal medya hesaplarımızda paylaşılmaya başlanmıştır.
- Üniversitemizin sosyal medya hesaplarına ilişkin istatistiki bilgiler aşağıdaki tabloda verilmiştir. Buna göre;
- Atatürk Üniversitesi’nin Facebook, Twitter ve Instagram’dan oluşan mevcut kurumsal sosyal medya hesaplarında günlük paylaşım sayısı retweet paylaşımları ile birlikte 9-10,retweet hariç 6-7 arasındadır.
- Paylaşımlarda etkileşim oranı ise aylık yaklaşık 560 bindir.
- Sosyal medya hesaplarımızda öne çıkan paylaşımlar şu şekilde kategorilendirilebilir:
- Kutlama mesajları,
- Üniversitemize ziyaretler,
- Öğrenciye yönelik duyuru ve hatırlatmalar,
- Etkinlik duyuruları,
- Üniversitemiz ile ilgili yerel ve ulusal medyada yer alan haberler ile üniversitemiz faaliyetlerine ilişkin haber merkezimiz tarafından yapılan haberler,
- Rektörlük makamının faaliyetlerine ilişkin anlık paylaşımlar,
- Kampüsten fotoğraf ve video paylaşımları,
- Etkinliklere ilişkin video duyuru (yeni),
- Özel gün ve olaylar için video paylaşımları (yeni),
- Haber özetleri – video (yeni).